اهمیت برندینگ : ۸ کسب وکاری که به خوبی از پس این کار برآمدند

هر بار که واژه‌‌ی برندینگ را می‌شنویم، ناخودآگاه به کسب‌وکارهایی هم‌چون اپل فکر می‌کنیم و نتیجه‌ای که به دست می‌آوریم اینست که این کسب‌وکارها به اهمیت برندینگ پی برده و توانسته‌اند شهرت بسیاری را در بین مردم کسب کنند. آن‌ها هویت مخصوصی برای خود طراحی کرده و توانسته‌اند این هویت را در ذهن‌ها حک کنند. اما چگونه؟

براساس تعریف ویکی‌پدیا برندینگ شامل همه احساسات، ویژگی‌ها و مفاهیمی است که به یک نام گره خورده است؛ برند، برداشت افراد از یک نام است.

از کلیه‌ی عناصر بصری گرفته تا راه‌های پاسخگویی به مشتریا‌ن همگی جزو راهکارهای برندینگ محسوب می‌شوند.

برندینگ، محصولات و سازمان شما را به مردم می‌شناسند

شناخته شدن توسط مشتری نهایت آرزوی هر کسب‌وکاری است. هویت بصری برند، تبلیغات و ارتباطات، طراحی محصول، قیمت‌گذاری و اسپانسرینگ‌ها می‌توانند نقش موثری در این مقوله ایفا کند. به این فکر کنید که چگونه هر فرد با سبک پوشش، نحوه برقراری ارتباط، ارزش‌ها و ویژگی‌هایش شناخته می‌شود، برندینگ هم دقیقا همین است.

آن چیزی که شما را از رقبا متمایز می‌سازد

مردم به خودی خود نسبت به برندها وفادار نمی‌شوند، بلکه این رفتارها و وعده‌های برند است که مردم را به خود جلب می‌کند. مردم برند شما را به دیگری ترجیح خواهند داد، نه به خاطر این‌که محصولات شما با رقبای‌تان متفاوت است، بلکه بیشتر به این خاطر که آن‌ها نسبت به برند شما وفادار هستند.

با برندینگ شما قادر خواهید بود روی یک ماموریت، یک چشم‌انداز و یک هدف تمرکز کنید

برای ساخت یک برند موفق همه باید روی به هدف و چشم‌انداز پایبند باشند. از مدیرعامل گرفته تا سطح پایین‌ترین کارکنان باید به یک دید منسجم و یکسان دست پیدا کنند. به همین دلیل یک استراتژی که به وضوح تعریف شده است، اصلی‌ترین جنبه از کسب‌وکار شما محسوب می‌شود.

چند نمونه از برندینگ در کسب‌وکارهای کوچک

در حالی‌که شرکت‌های بزرگ هم‌چون اپل راهکارهای مختلفی برای برندسازی دارند، کسب‌وکارهای کوچک به دلیل بودجه‌ و نیروی انسانی محدود اغلب به روش‌های خلاقانه، زودبازده و کم‌هزینه روی می‌آورند. استفاده از اقلام تبلیغاتی با ویژگی‌های بصری خاص و یکپارچه یکی از راهکارهای رایج است. در ادامه راهکارهای برندینگ تعدادی از برندهای داخلی و خارجی را مشاهده می‌کنید:

۱) فروشگاه آنلاین Folklorious

این فروشگاه یکی از مشهورترین فروشگاه‌های اسپانیا است که به هویت بصری شیک و منحصربه‌فرد مشهور است. کوئیم مارین طراح مبتکر بارسلونایی با آثار هنری کلاسیک، عناصر گرافیکی و عکاسی توانسته است تصویر این برند را در ذهن مخاطبان حک کند.

 

اقلام تبلیغاتی برای برندینگ

۲) برند پوشاک Eat My Shorts!

طراح این برند نیز یکی از طراحان خلاق اهل مکزیکو ستی است، توانست هویت بصری این برند را به خوبی طراحی کند. این برند در تمام اقلام تبلیغاتی خود حتی در چوب لباس و شیرینی‌های خود نیز از یک هویت بهره گرفته است.

هویت بصری برند

۳)‌ برند عطر Tenth Muse

این برند عطر لوگوی بسیار جذابی که به ماهیت این عطر(ساخته شده از طبیعت و گیاهان) اشاره دارد. آن‌ها لوگوی خود را نه تنها روی محصول‌شان بلکه در کارت‌های ویزیت و سایر اقلام تبلیغاتی‌شان نیز استفاده می‌کنند.

لوگو مارک عطر، برندینگ

۴) فروشگاه مد بمبئی

علاقه‌ی شدید هندی‌ها به رنگ‌ها بر کسی پوشیده نیست. همه‌ی جهان از جشن رنگ هندی‌ها تقریبا با خبرند. این فروشگاه مد هندی‌ها ایده‌ی جالبی را انتخاب کرد، آن‌ها هویت بصری خود را به شکل رنگارنگ طراحی کردند و کلیه‌ی بسته‌بندی‌های خود را بدین شکل انجام دادند. هر کسی با دیدن این بسته‌بندی‌ها به سرعت برند تولید کننده‌ی آن را به خاطر می‌آورد.

اهمیت برندینگ برای کسب‌وکارها

۵) وبلاگ Sneaky Veg

ماموریت این وبلاگ توصیه‌ی مواد سلامتی‌زا به مردم است. این وبلاگ برای این‌که بتواند از رقبای بسیار زیادی که در صنعت تغذیه وجود دارد، متمایز شود؛ به برندینگ و طراحی هویت بصری روی آورد. طراحی وب‌سایت این به اندازه‌ای خوب و خلاقانه است که کافیست فقط یک بار به این وب‌سایت مراجعه کنید تا برای همیشه آن را در خاطر داشته باشید.

تبلیغات

۶) برندینگ بانک ملت

بانک ملت با حدود ۱۹۰۰ شعبه داخل کشور و دو شعبه خارج از کشور به عنوان سومین بانک بزرگ ایران محسوب می‌شود. بانک ملت با این‌که یکی از شرکت‌های سنتی کشورمان است، اما به اهمیت برندینگ یی برده و در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار خوبی را در زمینه‌ تبلیغات و برندینگ انجام داده که این تبلیغات مدرن نویدبخش آینده‌ای روشن برای بانکداری ایرانی می‌باشد.

برندینگ بانک ملت

برای سفارش شکلات‌هایی با طرح لوگوی خودتان می‌توانید از طریق شوکوبرند اقدام نمایید.

برندینگ بانک ملت

۷) اهمیت برندینگ بصری برای دیجی کالا

دیجی‌کالا یکی از پیشگامان برندینگ در ایران بوده است. این کسب‌وکار آنلاین که این روزها جزو شناخته‌ شده‌ترین برندها در کشورمان است، علاوه بر فعالیت‌های برندینگ آنلاین به صورت آفلاین نیز فعالیت‌هایی را صورت می‌دهد. امکان ندارد شما بسته‌ای را از دیجی‌کالا سفارش دهید و روی بسته‌های آن نشانه‌هایی از دیجی کالا دریافت نکنید. در تصویر زیر برخی از اقلام تبلیغاتی دیجی کالا را مشاهده می‌نمایید.

اهمیت برندینگ برای دیجی کالا

۸) اقلام تبلیغاتی و برندنیگ کافه بازار

یکی دیگر از برندهایی که اقلام تبلیغاتی جذابی را برای خود انتخاب کرده است، کافه بازار است. کافه بازار به اهمیت برندینگ پی برده و در تمامی نمایشگاه‌ها و رویدادهای خود از شکلات‌های تبلیغاتی شوکوبرند استفاده می‌کند، شکلاتی که کاملا به طرح لوگوی کافه بازار طراحی شده است. علاوه بر این آن‌ها هم‌چنین دست‌بندی را به طرح لوگوی کافه بازار طراحی کرده‌اند.

اقلام تبلیغاتی کافه بازار


برچسب ها : , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *